ЗМІСТ САЙТУ

НАША АДРЕСА

08344

КИЇВСЬКА ОБЛ. БОРИСПІЛЬСЬКИЙ Р-Н С.ПРОЦІВ

ВУЛ.ДРУЖБИ, БУД.2-Б

тел. +380 3-26-93

e-mail:

protsivschool@ukr.net


ОСВІТНІ САЙТИ



ОПИТУВАННЯ
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 23





 

Головна

Мій профільРеєстрація

ВихідВхід
Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS

ПРОЦІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА

I СТУПЕНЯ

Вівторок, 19.03.2024, 09:54

«Той, хто по-справжньому любить свою Батьківщину, з усякого погляду справжня людина»

(В. Сухомлинський)

Анотація

В умовах сучасного світу підростаюча молодь потроху почала втрачати почуття самосвідомості, активної громадянської позиції, і як наслідок, почуття патріотизму. Проте саме нині, як ніколи, гостро постало питання виявлення свідомого вибору та патріотизму. Великого значення набуває патріотичне виховання саме в стінах школи, і насамперед, на мою думку, у початковій ланці. Адже саме в молодшому шкільному віці формуються основні риси та поняття, які залишаються в свідомості людини на все життя. Але я розумію, як важко іноді достукатися до дитячої свідомості, мотивувати на пізнання нового. Звичайно на сьогоднішній день ми звідусіль спостерігаємо активне пригнічення почуття патріотичності – неправильне інформування ЗМІ, відсутність єдності в українському суспільстві, втрата державної ідеології тощо. І, як результат, навіть маленький українець втрачає саме безкорисливе відчуття патріотизму.

Що сьогодні включає в себе термін «патріотизм»?

Патріотизм - це відчуття гордості своєю Вітчизною, народом, його історією, звершеннями. Це прагнення зробити свою країну красивіше, багатше, міцніше, щасливіше – в цьому національна гордість і гідність народу, згуртованого патріотичними відчуттями як суспільним цементом. Дійсний, духовний в своїй основі патріотизм припускає безкорисливе, беззавітне аж до самопожертви служіння Вітчизні.

Проте сьогодні шкільне патріотичне виховання зійшло «нанівець». Я б хотіла виділити в зазначеному терміні саме «відчуття гордості …його історією», тобто історією рідного краю. Ми всі активно розповідаємо на заняттях про патріотів України, котрі завжди захищали і захищають свої землі, про здобутки нашої Держави, про її символіку і традиції. Все це звичайно поглиблює почуття патріотизму, проте чи можемо ми називатися патріотами, якщо небагато знаємо саме про землі, де народилися, де зростали, де проживаємо і черпаємо духовні сили – про свою Малу Батьківщину.

Тому одним із дієвих і ефективних шляхів виховання патріотизму у молодших школярів я виділяю краєзнавчу роботу. Патріотичне виховання учнів починається з пізнання Малої Батьківщини, її історичного минулого, її сьогодення і майбутнього.

Нині не кожний край може похвалитися існуванням на його території історичних музеїв, краєзнавчих куточків, навіть книжок, написаних про історію його створення. Мені пощастило розпочинати не з нуля. Серед запашних зелених лісів, на берегах величного Дніпра розкинулася багата Процівська земля, з родючими землями і безмежними історичними джерелами.

Завдяки тому, що у 2013 році у світ вийшла безцінна книга нашого сільського голови Любов Іванівни Чешко «Богом дарований край» ми сьогодні маємо таку можливість дуже близько познайомитись з історією нашої рідної землі. Хоча багато жителів села не є корінними жителями Процева, так само як і я, і деякі наші учні, проте неможливо не закохатися в ці прекрасні землі. Про історію їхнього виникнення, становлення і розвитку має знати кожен, хто називає себе жителем села.

Розрізняють наступні напрями краєзнавчої роботи:

географічний, художній, історичний, літературний, екологічний.

Для своєї роботи я обрала історичний напрямок, проте не виключене і використання інших методів. Хоча основними формами у краєзнавчій роботі є урочні і позаурочна, я б хотіла спробувати вивести даний проект на новий рівень – учбовий, як факультатив, побудований на краєзнавчому матеріалі. Це більше виховні заняття з залученням всіх учнів нашої школи, а також з використанням інноваційних технологій. Реалізувати задуману учбову форму можна під час занять у групі продовженого дня.

Таким чином, поєднавши краєзнавчу роботу з вихованням патріотизму можна досягти заданої мети – прихильності до національної спадщини, усвідомлення її ролі для духовного розвитку, пошани і любові до рідної землі.

 

Мета проекту:

- ознайомлення і вивчення історичного минулого рідного краю;

- виховання в учнях любові до рідної землі;

- усвідомлення значущості рідного села для становлення району, області;

- знайомство з важливими історичними подіями, археологічними знахідками, відомими односельчанами, героями;

- розуміння важливості краєзнавчої роботи, її ефективності і доступності;

- виховання почуття гордості за рідну землю, патріотизму та самовідданості;

- сприяння духовно-ціннісній і практичній організації учнів в їхньому життєвому просторі, а також соціальній організації.

Основні завдання:

1.Виховання патріотизму, любові до життя, гуманного ставлення до всього, що нас оточує.

2. Допомогти учням усвідомити, що історія - це історія людей. Коріння людини в історії і традиціях своєї сім’ї, свого народу, в минулому рідного краю. Історія рідного краю розповідає про людей, які живуть поруч або про родичів. А раз ти пов'язаний з цими людьми місцем проживання, ти - частина історії краю, частина історії країни.

3.Формування найважливіших духовно-моральних і соціальних цінностей, а також громадянської активності. Виконання завдань з краєзнавства дозволяє учням знайомитись з новими людьми, або дізнаватись раніше невідоме про, здавалось би, знайомих людей. Подробиці життя цих людей викликають в учнів подив, захоплення, повагу до людей старшого покоління. Приходить розуміння, що ці люди причетні до історичних подій описаних в підручниках. Виникає бажання допомогти, зрозуміти, захистити. Дуже важливо пояснити дітям – ви прийдете на зміну цим людям і історія ваша, історія вашої країни буде такою, якою ви її зробите. Важливо усвідомити – від мене, від моєї позиції, від позиції мого покоління, залежить майбутнє моєї Батьківщини.

4. Навчити школяра усвідомити проблеми мікросвіту, який його оточує. Наочно розкрити учням роль людини у взаємодії з навколишнім середовищем, дати конкретні приклади його змін, показати зв'язок людини, її діяльності і природи, до яких результатів може призвести такий союз, тобто формувати в дітей поняття про єдність «природи-людини-суспільства».

5.Виховання в учнів почуття поваги до справ і звершень наших сучасників, гордість за успіхи і досягнення земляків.

6. Вивчення історії рідного краю, що сприяє формуванню пізнавального інтересу до процесу навчання.
Весь місцевий матеріал доступний для дитини, а тому кожен може зробити своє власне відкриття або дізнатись щось нове, тобто відчути себе причетним до творення історії.
7.Розвивати вміння самостійно знаходити потрібну інформацію про об’єкт, що зацікавив, про діяльність людей, підприємства, установ.

8. Збір інформації про наш час.

Цільові групи : учні школи, педагогічний колектив, громада села.

Опис проекту

Усі завдання з краєзнавства я розподілила на теми виховних заходів, які за планом пропоную проводити один раз на місяць. За основу своєї роботи я взяла книгу з історії рідного села «Богом дарований край», яку написала Чешко Л.І., 2013 рік. Тому і даний проект отримав таку назву. Отже, це наступні теми:

  1. Коротка історія рідного села. Відео екскурс на тему «Богом дарований край» в рамках краєзнавчої роботи в початковій школі.
  2. Визначні місця села Проців. Історія їх виникнення. Екскурсія до святої кринички.
  3. Культурне життя рідного села. Презентація на тему : «Проців, Проців, процвітай…».
  4. Почесні жителі рідного села в минулому і сьогоденні. Презентація на тему «Сини і доньки процівської землі».
  5. Історія розвитку освіти. Процівська ЗОШ. Екскурсія до шкільного музею.
  6. Проців в 1941-1945 роках. «Чорний день» в історії села Проців.
  7. Наші земляки – герої. 
  8. «Де господар дбає , там і ліс пісень співає» - історія процівських лісів. Дякуємо за чисте повітря. Екскурсія в ліс.
  9. Підбиваємо підсумки по краєзнавчій роботі. Презентація на тему: «Всі дороги ведуть у Проців».

Етапи підготовки та проведення

Під час підготовки до кожного виховного заходу активно залучатимуться учні школи. Це і вивчення віршів, і власні розповіді, спогади, дослідження. Також обов’язковою складовою є екскурсія. У планах є організація зустрічей з відомими односельчанами, місцевими активістами та старожилами, у пам’яті яких збереглося чимало розповідей про важливі події. Учням на етапі підготовки до певної теми пропонуватиметься брати інтерв’ю у ключових осіб, писати власні доповіді, робити дослідження та підбивати підсумки. Звичайно, враховуючи вікові можливості наших учнів, всі завдання вони виконуватимуть під наглядом вчителів та з підтримкою батьків.

Наступним кроком за проектом є створення тематичних куточків і стендів у школі. Всі свої досягнення та відкриття, всі підсумки по роботі можна буде описувати і розміщувати у вигляді інформації для громади на стенді чи у краєзнавчому куточку. Також постала нагальна потреба в організації куточка АТО, що в свою чергу також підсилює патріотичний дух молодого покоління. Адже процівські сільські активісти, на чолі з сільським головою постійно підтримують бійців на сході нашої країни, що нині перебуває в умовах антитерористичної операції. Чимало наших земляків також стали учасниками бойових дій на сході. Вшанувати пам’ять про їхні подвиги – це одне з завдань даного проекту.

На заключному етапі, в кінці навчального року дітки вже матимуть уявлення про краєзнавчу роботу, знатимуть історію рідного села, особисто познайомляться з людьми, котрі впливають на процеси його становлення. Як підсумок, найактивнішим учням буде надана можливість підготувати власні міні-проекти про історію свого роду, чи то про свій дім, вулицю тощо. Можливо у сім’ях наших учнів також зберігається цінна інформація, чи хтось з їхніх родичів був причетний до історичних подій. Тому неодмінно потрібно дослідити це питання, приділивши йому особливу увагу.

Як висновок, хотілося б додати, що вивчення рідного краю, його історії необхідне для всіх дітей незалежно від віку: зміст при цьому буде різним, так як вибір інформації і методів залежить від вікових і пізнавальних можливостей учнів. Але в меті буде багато спільного: мета краєзнавчої освіти – сприяти духовно-ціннісній і практичній організації учнів в їхньому життєвому просторі, а також соціальній організації.

Терміни виконання: впродовж усього  навчального року

Фінансування: не потрібно

 

Кінтер О. С.




РЕЄСТРАЦІЯ

ГОДИННИК


КАЛЕНДАР
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

ПОГОДА В СЕЛІ
Погода в Украине

Архів записів

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ









Copyright MyCorp © 2024 Конструктор сайтів - uCoz